Filosofia Km 0
La filosofía “km 0” significa fet al costat de casa. Es tracta d’un concepte que pretén incentivar la compra i el consum de productes agrícolas i ramaders de proximitat produïts a Catalunya. Es tracta doncs, d’una filosofía que està tenint grans èxits en països com el Regne Unit, França o Itàlia, i recull la tradició estesa a Catalunya d’anar al mercat a comprar els productes alimentaris directament als productors.

Des de la nostra petita empresa pensem que la filosofía “km 0” s’estructura en tres grans eixos:
-
La conscienciació de que l'agricultura i ramaderia tradicionals tenen molt a dir en la lluita per millorar el medi ambient i frenar el canvi climàtic. El comerç internacional contribueix al deteriorament del medi ambient mitjançant l'emissió, durant el seu transport, de gasos d'efecte hivernacle. Paral•lelament, la necessitat d'utilitzar envasos i material d'embalatge creix quan el producte ha de fer un gran recorregut, incrementant així la proliferació de deixalles i residus. Des d'un punt de vista econòmic, els productes de temporada permeten un estalvi en els costos de producció, limitant l'ús de l'energia necessària.
-
El segon gran eix és el recolzament als productors locals. La venda de productes Km0 és una oportunitat per assegurar-los uns ingressos més alts i per a facilitar l'accés al canal comercial de les mitjanes i grans superfícies a productors que d'altra manera no tindrien possibilitat d'accedir-hi degut a la seva curta productivitat.
-
Finalment, el tercer gran eix són els consumidors. El projecte recull els canvis en les preferències d'uns consumidors finals cada cop més conscienciats i informats sobre les característiques de nutrició i seguretat alimentària i que busquen conéixer l'origen dels productes i dels mètodes de producció. D'aquesta manera el valor del producte no és només funció del seu preu sinó també del significat que els consumidors li reconeixen.
